موسسه خیریه نیک

موسسه محبت و کارگشایی نیک

تماس با خیریه

حمایت از محیط زیست و حیوانات

امروزه محیط زیست نقش مهمی در روند زندگی مردم داشته و حمایت از محیط زیست در اولویت برنامه‌های دولت قرار گرفته است. ولی در این میان مؤسسات خیریه نیز پیش قدم شده و در راستای جمع‌آوری کمک هزینه حمایت از محیط زیست و نیز حیوانات قدم‌های زیادی برداشته‌اند. این مؤسسات با کمک‌های مردمی و نیز حمایت خیرین بخشی از مشکلات را بر دوش کشیده و سعی می‌کنند تا از طریق حمایت از حیوانات و مسائل مربوطه ، میزان تهدیدهای زیست محیطی را کاهش دهند.

حمایت از محیط زیست

حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی بوده و مسئولیت آن بر عهده تک تک افراد جامعه است. در این میان مؤسسات خیریه نقش پررنگ‌تری دارند و فعالیت‌های موثری در این زمینه انجام می‌دهند. تشکیل کمپین‌های مختلف و یا پیام‌رسانی در این زمینه از جمله این اقدامات است  که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و جلوگیری از قطع اشجار برای کمک به هوای سالم، جلوگیری از نابودی جنگل‌ها و یا فرسایش خاک
  • صرفه‌جویی در مصرف آب
  • بازیافت باتری‌های استفاده شده
  • جمع‌آوری درب بطری‌های آب، نوشابه و … و کمک به جمع‌آوری لوازمی که در چرخه طبیعت بازیافت نمی‌شوند و استفاده از آن‌ها برای تولید لوازمی از جمله ویلچر و …

در کنار آن از خیرین و بانیان خیر برای پوشش‌دهی مناسب و تهیه ابزارهای لازم برای رسیدن به اهداف فوق نیز کمک گرفته می‌شود.

حمایت از حیوانات

انجمن‌ها و مؤسسات خیریه بی‌شماری هستند که در زمینه حمایت از حیوانات در سراسر دنیا فعالیت می‌کنند. در کشور ما نیز این موضوع مطرح و پیگیری می‌شود. این مؤسسات از طرق مختلف از حیوانات حمایت می‌کنند. از جمله این موارد می‌توان به ایجاد پناهگاه‌هایی برای آن‌ها اشاره کرد. در این پناهگاه‌ها سعی می‌شود به حیوانات بی‌سرپرست و یا آسیب‌دیده کمک کرده و از آن‌ها مراقبت نمود. در برخی مواقع حتی می‌توان سرپرستی آن‌ها را به افرادی که نیاز دارند، واگذار کرد. یکی دیگر از این فعالیت‌ها در راستای حمایت از حیات وحش، ایجاد نقاهتگاه‌هایی برای این حیوانات بی‌پناه است. در این نقاهتگاه‌ها نیز به مراقبت و درمان و نیز نگهداری از حیوانات پرداخته می‌شود.

کمک نقدی برای حمایت از محیط زیست حیوانات

هر گونه فعالیتی برای حفاظت از محیط زیست و حیوانات نیاز به هزینه دارد. در مؤسسات خیریه که با کمک‌های مردمی اداره می‌شود، کمک‌های نقدی بسیار کمک‌کننده است. تهیه دارو و درمان و نیز تهیه آذوقه برای رسیدگی به این حیوانات باعث می‌شود تا بتوانیم به محیط زیست کمک کنیم. خیرین زیادی در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند  و دغدغه حمایت و حفاظت از محیط زیست را دارند. یکی از این مؤسسات که توانسته با جلب کمک‌های مردمی، قدم‌های بزرگی در راستای حمایت از محیط زیست و حیوانات بردارد، موسسه خیریه نیک است. شما هم می‌توانید کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را از طریق سایت این موسسه در اختیار مسئولین برای توسعه و پیشرفت فعالیت‌ها و بهینه‌سازی آن‌ها در این حوزه قرار دهید.

کمک هزینه حمایت از حیوانات

دریافت کمک هزینه‌ها می‌تواند به صورت غیر نقدی نیز انجام شود. مسئولیت نگهداری از حیوانات تهیه لوازم مورد نیاز آن‌ها و … از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌روند. افراد زیادی هستند که در حوزه محیط زیست و حیوانات فعالیت کرده و مشغول جمع‌آوری و نیز انتقال حیوانات بی‌پناه و بخصوص آسیب‌دیده به این مؤسسات هستند.