موسسه خیریه نیک

موسسه محبت و کارگشایی نیک

تماس با خیریه

کمک هزینه مسکن نیازمندان

نبود مسکن یکی از معضلاتی است که جامعه با آن درگیر است. هزینه‌های بالای اجاره و نیز عدم امکان خرید مسکن با وجود گرانی، تورم و … باعث شده تا بسیاری از افراد بخصوص در کلان شهرها با مشکلات عدیده‌ای روبرو شوند. امروزه مؤسسات خیریه سعی در پوشش دادن هرچند اندک این مشکلات هستند. موسسه خیریه مسکن با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و نیز همراهی خیرین سعی در حل بخشی از مشکلات مردم بخصوص جوانان دارند. موسسه خیریه کمک به مستاجران می‌توانند با در نظر گرفتن بخشی از ودیعه مسکن بتوانند امنیت و آرامش را به خانواده‌ها بازگردانند. در مؤسسات خیریه سعی می‌شود از طریق جمع آوری کمک‌های نقدی و اختصاص بخشی با عنوان پرداخت کمک هزینه مسکن نیازمندان تا حدودی از آسیب‌های اجتماعی به قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه جلوگیری نمایند.

موسسه خیریه کمک هزینه مسکن

مؤسسات خیریه زیادی در شهرهای مختلف هستند که با توجه به قیمت مسکن و یا مواردی از جمله میزان ودیعه و اجاره ماهانه، کمک‌های نقدی را به نیازمندان انجام دهند. موضوع مسکن در تهران بسیار جدی‌تر و بغرنج‌تر است. بنابراین مؤسسات زیادی هستند که در این کلانشهر سعی می‌کنند در کنار سایر خدمات، به پرداخت کمک هزینه مسکن نیز بپردازند. در این مؤسسات خیرین و بانیان گرد هم جمع می‌شوند تا با جمع آوری کمک‌های مردمی بتوانند باری از دوش افراد نیازمند بردارند. موسسه نیک به عنوان یکی از انواع موسسه خیریه مسکن تهران در این راستا فعالیت کرده و به مشکلات این عزیزان تا حد امکان رسیدگی می‌کند.

خیریه کمک به مستاجران

یکی از عمده فعالیت‌های مؤسسات خیریه، کمک به مستاجران برای ودیعه مسکن است. گرانی اجاره خانه‌ها فشار زیادی روی خانواده‌ها بخصوص جوانان وارد می‌کند و مسائلی مانند تورم و بیکاری نیز به آن دامن می‌زند. در همین راستا مؤسسات خیریه‌ای در سراسر ایران تشکیل و دایر شده‌اند که در این زمینه به افراد نیازمند کمک می‌کنند. از جمله موسسه خیریه کمک به مستاجران تهران که با توجه به گرانی بالای مسکن در آن نسبت به شهرهای دیگر، این موضوع پررنگ‌تر پیگیری می‌شود. افزایش روزافزون اجاره‌ها باعث شده تا مجبور به افزایش ودیعه یا اجاره خانه و یا تخلیه مسکن شوید. در این صورت باید مبلغ بسیار بیشتری را برای اجاره مسکن جدید پرداخت نمود. این معضلات در تهران عمق بیشتری دارد و در نتیجه مؤسسات خیریه سعی کرده‌اند تا بخشی از فعالیت‌های خود را به این امر اختصاص دهند.

تأمین مسکن نیازمندان

نبود مسکن امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد بخصوص نیازمندان است. این موضوع در شهرهای کوچک‌تر نیز کم و بیش دیده می‌شود، ولی در کلان شهرها مشکلات تحمل‌ناپذیری را به سرپرستان خانوار ایجاد می‌کند. به همین دلیل کمک به افراد نیازمند از طرق مختلف از جمله مؤسسات خیریه پیگیری می‌شود. کمک هزینه مسکن نیازمندان در اختیار افراد مختلفی در گروه‌های زیر قرار می‌گیرد:

  • افراد کم در آمد و نیازمند
  • زنان سرپرست خانوار
  • افراد بی‌بضاعت
  • افراد بی‌سرپرست و یا بد سرپرست
  • افرادی که دارای معلولیت‌های حرکتی و جسمی هستند
  • افراد بی‌خانمان

در مؤسسات خیریه سعی می‌شود تا با جمع آوری کمک‌های مردمی و نیز افراد خیر تا حد امکان به حمایت از این افراد پرداخت. حمایت از افراد بی‌خانمان، افرادی که به هر دلیل سرپرستی ندارند و یا اینکه چاره مشکلات و بیماری‌هایی هستند و … بعد از شناسایی و در نظر گرفتن اولویت‌ها انجام می‌گیرد.