موسسه خیریه نیک

موسسه محبت و کارگشایی نیک

تماس با خیریه

کمک به ازدواج جوانان

همان‌طور که می‌دانید، آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم توانایی ازدواج جوانان گاه جبران‌ناپذیر است. مشکلات مالی برای شروع زندگی در این ایام به قدری زیاد شده‌اند که دختران و پسران را از تشکیل زندگی منصرف می‌کند. از جمله این مشکلات می‌تواند به عدم توانایی در تأمین جهیزیه، تهیه مسکن، آماده‌سازی تدارک عروسی و … همگی باعث به تعویق افتادن این امر مهم می‌شوند. از آنجایی که ازدواج جوانان امر بسیار مهم است و خیرین به کمک به جوانان برای ازدواج اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. کمک به ازدواج جوانان  هم در قالب تهیه جهیزیه برای دختران و هم تأمین مالی جهت تهیه مسکن برنامه‌ریزی می‌شود.

بدیهی است بعد از آماده کردن تجهیزات اولیه زندگی و تهیه یک مسکن مناسب، شرایط برگزاری مراسم آماده شده و دو جوان زندگی خود را آغاز می‌کنند. این امر باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و آمار بزهکاری خواهد شد.

کمک هزینه ازدواج

با توجه به افزایش روز افزون قیمت لوازم‌خانگی، جوانان برای تهیه تجهیزات اولیه زندگی به مشکل بر می‌خورند. تأمین جهیزیه جوانان به کمک خیرین عزیز این فرصت را فراهم می‌کنند که آن‌ها با آمادگی اولیه وارد زندگی شوند و سختی کمتری را در روزهای اول زندگی متحمل شوند. پک اقتصادی جهیزیه نیز فرصت مناسبی تا شروع زندگی آبرومندانه باشد. هر چند که تجهیزات خریداری شده در این پک، همه آنچه احتیاج اولیه زندگی است را شامل نمی‌شود اما این تجهیزات، مجموعه کاملی است و برای شروع یک زندگی آبرومندانه کافی به نظر می‌رسد. جوانان نیز می‌توانند با کار و تلاش دیگر تجهیزات مورد نظر خود را خریداری کرده و از داشتن آن‌ها لذت ببرند.

کمک به جوانان برای ازدواج

ازدواج امر الهی است و دین مبین اسلام زمانی که یک فرد ازدواج کند را زمان تکمیل شدنش دینش می‌داند. پس کمک برای ازدواج جوانان نیز می‌تواند ثوابی بالایی داشته و افرادی که به این مهم کمک می‌کنند، نزد خدا عزیز هستند. خیریه نیک نیز تمام تلاش خود را به کار برده است تا به عزیزانی که تصمیم دارند در این امر خداپسندانه مشارکت کنند، کمک کند. تأمین جهیزیه اولین اقدامی است که این موسسه برای کمک به ازدواج جوانان انجام می‌دهد. در صورتی که تصمیم به مشارکت در تأمین جهیزیه دارید می‌توانید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید. کمک‌های شما اگر به صورت نقدی باشد، جمع‌آوری می‌شوند و صرف خرید جهیزیه می‌شوند و اگر در قالب اجناس باشد، همه آن‌ها گردآوری شده و به جوانان تقدیم می‌شوند.

تأمین جهیزیه

جهیزیه برای عروس بسیار مهم است. او دوست دارد که وقتی زندگی خود را آغاز می‌کند، جهیزیه آبرومند و کاملی داشته باشد. تأمین جهیزیه نوعروسان برای خانواده کم برخوردار سخت است؛ چرا که تعداد اقلام جهیزیه با توجه به نیازهای روز افزایش می‌یابد. تأمين جهیزیه برای نوعروسان به چالش مهم برای خانواده عروس و داماد تبدیل شده است و در این جا خیرین هستند که می‌توانند با تهیه اقلام جهیزیه و یا جمع‌آوری وجه نقد این مشکل را برای خانواده‌ها تسهیل نمایند.

در صورتی که کسب و کار شما در زمینه لوازم‌خانگی است، می‌توانید از محصولات خود به عنوان جهیزیه به خیریه کمک کنید و یا اینکه مسئولیت خرید چند قلم جنس را بر عهده بگیرید. اما بهترین کار، جمع‌آوری و هدیه دادن وجه نقد است.

مشارکت در تأمین جهیزیه نوعروسان

کمک به تأمین جهیزیه و ازدواج دختران این فرصت را به شما می‌دهد که در یک امر خیر و خداپسندانه شریک باشید و از طرفی جامعه‌ای سالم داشته باشید. زمانی که یک دختر یا پسر مسئولیت زندگی را بر دوش دارد؛ تلاش می‌کند کار کند و مفید باشد؛ این در حالی است که دختران و پسران مجرد تنها به خود فکر می‌کنند و گاه در این مسیر دچار خطاهایی می‌شوند که امنیت اجتماعی جامعه را به خطر می‌اندازد. پس اگر تمایل داریم جامعه‌ای بهتر داشته باشیم؛ بهتر است با اعمالی همچون  اهدای جهیزیه به ازدواج جوانان کمک کنید.