موسسه خیریه نیک

موسسه محبت و کارگشایی نیک

تماس با خیریه

کمک هزینه آموزش

کودکان آینده‌سازان کشور هستند و رسیدگی و پرورش درست آن‌ها می‌تواند باعث رشد و پیشرفت جامعه شود. در این میان کودکان زیادی هستند که به هر دلیل در خانواده تربیت نمی‌شوند. دلایلی مانند فقر و ناتوانی مالی والدین طلاق و جدایی والدین، از دست رفتن والدین، اعتیاد و یا مشکلات اخلاقی یکی از والدین و … از جمله این موارد هستند. در نتیجه کمک به کودکان بی بضاعت موضوع بسیار مهمی است که نه تنها از خود کودک حمایت می‌شود، بلکه سرنوشت جامعه نیز دستخوش تغییراتی می‌گردد. یکی از موضوعات مهمی که در این میان مطرح می‌شود، مسئله تحصیل کودکان بی بضاعت است.  یکی از اهداف مؤسسات خیریه، کمک به این کودکان است. این کمک‌ها به صورت‌های مختلف انجام می‌شود که از آن جمله می‌توان به کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه آموزش مهارت‌ها و توانمندی‌ها برای حضور در بازار کار و استقلال مالی و … اشاره کرد.

موسسه خیریه کمک هزینه تحصیلی

کمک مالی برای تحصیل یکی از برنامه‌ها و اهداف اکثر مؤسسات خیریه است. در این راستا به کودکان بی بضاعت کمک می‌شود تا از نظر آموزشی و تحصیلی بتوانند رشد کنند. با وجود شرایط فعلی تحصیل کودکان عادی نیز نیاز به هزینه زیادی دارد، در مورد کودکانی که بی‌سرپرست یا بدسرپرست هستند این موضوع پررنگ‌تر و با چالش‌های بیشتری همراه است. در صورتی که از آن‌ها حمایت نشود و امکان تحصیل برای آن‌ها فراهم نگردد، باید شاهد دیده شدن بیشتر کودکان کار در جامعه باشیم. حمایت از این کودکان از هر لحاظ چه از نظر معیشتی، بسترسازی مناسب برای پذیرفته شدن به عنوان فرزند خوانده و مهم‌تر از همه تأمین هزینه تحصیل می‌تواند سرنوشت آن‌ها را به بهترین شکل تغییر دهد. مؤسسات خیریه در این میان نقش مهم‌تری بر عهده دارند. با اطلاع‌رسانی مناسب و شناسایی دقیق این کودکان و نیز تلاش برای جلب کمک‌های نقدی و یا غیر نقدی خیرین و بانیان خیر این امر محقق می‌شود. موسسه نیک یکی از این مؤسسات خیریه است که تمام تلاش خود را برای جلب حمایت‌های مردمی بکار می‌بندند تا بتواند زمینه رشد و پیشرفت این عزیزان را فراهم آورد.  

حمایت مالی تحصیلی

همه کودکان حق دارند از امکانات تحصیلی استفاده نمایند. در این میان کودکانی هستند که ممکن است به دلیل عدم حمایت خانواده و یا بی‌سرپرست و بدسرپرست بودن از این امکان بی‌بهره هستند. حمایت تحصیلی از این کودکان یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی است که می‌توان برای حل مشکلات این کودکان برداشت. حمایت مالی از کودکان بی بضاعت می‌تواند از راه‌های مختلف از جمله تهیه پک تحصیلی انجام شود.  

کمک به کودکان بی بضاعت

حمایت از کودکان بی بضاعت از طرق مختلف انجام می‌گیرد. حمایت‌های مالی از دانش‌آموزانی که استعداد دارند و کشف این استعدادها، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای امکان حضور در بازار کار در آینده و … از جمله فعالیت‌هایی هستند که در این زمینه انجام می‌شوند. در مؤسسات خیریه بخش مهمی را به این کودکان اختصاص می‌دهند و سعی می‌شود تا با جلب کمک‌های مردمی قدم بزرگی را در راه حمایت از کودکان بی بضاعت و نیازمند برداشت. این کمک‌ها می‌تواند به صورت نقدی و یا به صورت کمک آنلاین به کودکان بی بضاعت انجام گیرد.   

حمایت از کودکان کار

کودکان کار یکی از مشکلات و معضلاتی هستند که امروزه جوامع با آن درگیرند. کودکانی که به دلایل مختلف بدسرپرست و یا بی‌سرپرست بوده و مجبور به کار هستند. دلایلی مانند فقر و ناتوانی اقتصادی شدید خانواده، اعتیاد والدین، طلاق و … می‌تواند زمینه را برای افزایش کودکان کار در جامعه فراهم کند. این کودکان معمولاً از امکانات مختلفی از جمله امکان تحصیل محروم می‌شوند و بجای آن به عنوان کودک کار مسئولیت تأمین مالی خانواده را بر عهده می‌گیرند. حمایت از این کودکان در مؤسسات خیریه انجام می‌شود. حمایت تحصیلی و آموزشی از کودکان کار برای بازگرداندن آن‌ها به محیط آموزشی، آموزش مهارت‌های مناسب برای تأمین مالی آن‌ها و … از جمله روش‌هایی است که در این مؤسسات به آن پرداخته می‌شود.

حمایت از ایتام

ایتام کودکان آسیب‌پذیری هستند که والدین خود را از دست داده و بی‌سرپرست محسوب می‌شوند. حمایت از این کودکان اهمیت بیشتری دارد. زیرا با چالش‌های بیشتری از نظر روحی و روانی روبرو هستند. حمایت از ایتام در زمینه‌های مختلف می‌تواند انجام شود. تقبل هزینه کودکان بی‌سرپرست از نظر معیشتی، تأمین پوشاک و محلی برای نگهداری از آن‌ها و مهم‌تر از همه آموزش و تحصیل این کودکان از جمله حمایت‌هایی است که می‌توان نام برد. در مؤسسات خیریه بخشی را به این موضوع اختصاص می‌دهند و سعی می‌شود تا با کشف استعدادهای این کودکان و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای امکان استقلال مالی آن‌ها را در آینده فراهم نمود.