موسسه خیریه نیک

موسسه محبت و کارگشایی نیک

تماس با خیریه

کمک هزینه درمان سوختگی کودکان

یکی از خدمات موسسات خیریه اهدای کمک هزینه درمان سوختگی کودکان  است. همان‌طور که می‌دانید اگر سوختگی در کودکان به موقع درمان نشود، پوست آن‌ها زیبایی خود را از دست می‌دهد و این نازیبایی ممکن است در طولانی مدت، اعتماد به نفس آن‌ها را از بین ببرد. بدیهی است که این مشکل ممکن آینده این کودک را تحت تأثیر قرار دهد. حمایت از درمان سوختگی کودکان شامل پرداخت هزینه ترخیص از بیمارستان، پانسمان، لیزر، ویزیت، داروهای درمانی، کالای پزشکی، لباس سوختگی و … می‌شود.

این حمایت‌ها تا درمان کامل کودک آسیب‌دیده ادامه خواهد یافت. از آنجایی که هزینه‌های درمان روز به روز در حال افزایش است، یک خانواده کم توان نمی‌توانند تمامی این هزینه‌ها رو تأمین کنند. کار جایی سخت می‌شود که بعد از درمان، هزینه‌های زیبایی پوست، شامل هزینه‌های زیبایی شده و تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.

موسسه خیریه حمایت از کودکان سوختگی

حمایت کودکان آسیب‌دیده از سوختگی در موسسه خیریه نیک انجام می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید سوختگی در کودکان درجات مختلف دارد. کودکانی که به هر دلیلی سوختگی سختی را تجربه می‌کنند؛ نه تنها از نظر جسمی آسیب می‌بینند بلکه روح آن‌ها نیز تحت تأثیر درد و اتفاق ناخوشایندی که برایش اتفاق افتاده آسیب می‌بیند. اصولاً خانواده‌های کم درآمد نمی‌توانند تمامی هزینه‌های این کودکان را تأمین کنند و گاه مجبور هستند به درمان جسم این کودک و خوب شدن زخم‌ها بسنده کنند. البته هستند خانواده‌هایی که حتی توان تأمین هزینه‌های درمان را نیز ندارند. موسسه خیره از بدو ورود کودک به بیمارستان و شناسایی او، هزینه‌های درمان را بر عهده گرفته و در طول دوران نقاهت در کنار خانواده می‌ماند. هزینه‌های تأمین دارو و پانسمان‌های مخصوص توسط موسسه پرداخت می‌شود. این مجموعه تلاش دارد که با پرداخت هزینه‌های لیزر و حتی جراحی زیبایی، زیبایی ظاهری کودک را به او برگرداند. سپری کردن دوره‌های روان درمانی برای بهبود سلامت روحی کودک نیز در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

کمک هزینه سوختگی کودکان

از آنجایی که این موسسه به صورت مردم نهاد اداره می‌شود؛ شما نیز می‌توانید کمک نقدی برای درمان سوختگی کودکان را به شماره حساب این مجموعه واریز کنید. بدون هیچ نگرانی می‌توانید وجوه را به شماره حساب این مجموعه پرداخت کنید یا با تحت پوشش قرار دادن یک کودک تمامی هزینه‌های درمان او را پرداخت کنید. این مجموعه با شناسایی افراد واقعاً نیازمند، کمک‌های خیریه شما را به مسیر درست هدایت می‌کند.

حمایت از کودکان سوختگی

سوختگی از جمله بدترین بیماری‌ها و مشکلاتی است که ممکن است برای یک کودک اتفاق بی افتد. اگر درمان به درستی انجام نگیرد ممکن است زیبایی این کودک از بین برود، کودک را دچار معلولیت کند و از همه بدتر شرایط روحی او را تحت تأثیر قرار دهد. حمایت از بیماری سوختگی کودکان به واقع فرصت دوباره زندگی کردن را به کودک هدیه می‌کند. این کودک تحت این حمایت‌ها زیبایی خود را از دست نمی‌دهد و یا با کمک عمل‌های زیبایی آن را مجدد به دست می‌آورد. با درمان به موقع و درست، احتمال بروز هر گونه معلولیت کاهش می‌یاید. کودک اعتماد به نفس خود را از دست نمی‌دهد و به این شکل آینده درخشانی خواهد داشت.

درجات سوختگی در کودکان

سوختگی در کودکان به سه گروه تقسیم می‌شود:

  • سوختگی درجه یک:

این نوع سوختی بسیار سطحی است تنها یک لایه سطحی پوست دچار سوختگی می‌شود. آثار این سوختگی اغلب با یک قرمزی و زخم‌های بسیار ناچیز بروز می‌کند. درمان این نوع سوختگی با چند پماد انجام می‌گیرد و در بیشتر مواقع حتی آثار آن روی پوست باقی نمی‌ماند. درمان سوختگی سطحی در کودکان برای همه خانواده‌ها مقدور است و اغلب خانواده‌ها به صورت سنتی آن را درمان می‌کنند.

  • سوختگی درجه دو:

در این نوع سوختگی لایه اول و دوم پوست، دچار سوختگی می‌شود. این سوختگی با تاول و ورم، قرمزی شدید و درد فراوان همراه است. به شکلی که تحمل این درد برای کودکان بسیار سخت است. با اینکه این نوع سوختگی بسیار دردناک هستند اما بدون بستری در بیمارستان درمان می‌شوند.

  • سوختگی درجه سه:

اما سخت‌ترین نوع سوختگی، سوختگی درجه سه است. پوست این کودان در اثر این سوختگی کاملاً از بین می‌رود. در این سوختگی گاه نه تنها پوست بلکه بافت ماهیچه‌ها نیز دچار سوختگی می‌شود. این سوختگی به قدری دردناک است که کودک باید روزهای زیادی را در بیمارستان بستری شود. ممکن است عصب‌ها آسیب ببیند؛ در اثر عدم رسیدگی گوشت‌های اضافی ایجاد شود و ناهنجاری‌های حرکتی در کودک بروز نماید. این بیماری و درمان آن نیاز به پرداخت هزینه‌های بالای درمان دارد که گاه از عهده خانواده کم درآمد خارج است. هزینه درمان سوختگی جدی در کودکان خانواده‌های کم برخوردار به خیریه‌ها محول می‌شود. خیریه‌ها در تمامی مراحل درمان و حتی پس از آن در کنار خانواده می‌ایستند.