موسسه خیریه نیک

موسسه محبت و کارگشایی نیک

تماس با خیریه

کمک هزینه خوراک و پوشاک

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که مؤسسات خیریه در کنار کمک‌های مالی به نیازمندان انجام می‌دهند، تأمین کمک هزینه خوراک و پوشاک و … است. افرادی که در این مؤسسات پوشش داده می‌شوند، از نظر مالی ضعیف بوده و تأمین ارزاق و خواروبار نیز ممکن است برایشان معضل بزرگی به حساب بیاید. بنابراین تأمین پوشاک مددجویان و خوراک آن‌ها باعث می‌شود تا باری از روی دوش این افراد برداشته شود. در مؤسسات خیریه از طریق جلب کمک خیرین و بانیان به صورت نقدی و یا غیرنقدی، این فعالیت‌ها انجام می‌گردد. در نتیجه می‌توان با هدف بهبود زندگی و وضعیت معیشت مددجویان از طریق تأمین کمک هزینه پوشاک و خوراک، گام بزرگی برای بالا بردن سطح رفاه این افراد در حد قابل قبول برداشت.

کمک هزینه پوشاک

از جمله فعالیت‌هایی که در مؤسسات و مراکز خیریه انجام می‌شود، تأمین کمک هزینه تهیه پوشاک است. به این ترتیب می‌توان از طریق جلب کمک‌های مردمی این مشکل را تا حدودی برطرف نمود. البته تهیه پوشاک نیازمندان ممکن است به صورت نقدی و یا غیر نقدی انجام شود. اینکه مبالغی تحت این عنوان در این مؤسسات جمع‌آوری و سپس از طریق خرید البسه و پوشاک موردنیاز این معضل را برطرف نمود. یا اینکه پوشاکی که از طرف مردم جمع‌آوری می‌شود نیز می‌توان به کمک نیازمندان شتافت. اطلاع‌رسانی از طریق این مؤسسات انجام می‌شود تا افراد پوشاکی را که نیاز ندارند و یا غیر قابل استفاده هستند، جمع‌آوری و رد اختیار این مراکز قرار دهند. در نهایت این البسه جمع‌آوری و در بین نیازمندان تقسیم می‌شوند. البته پوشاک باید به گونه‌ای باشند که قابل استفاده بوده و شان این عزیزان نیز در نظر گرفته شود. یکی از مراکزی که در این زمینه فعالیت‌های موثری انجام می‌دهد، موسسه خیریه نیک است. این مرکز از طریق جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی به کمک نیازمندان می‌شتابد.  

کمک هزینه خوراک

تأمین سبد کالای غذای نیازمندان یکی از اهداف و فعالیت‌هایی است که در مؤسسات خیریه سراسر کشور انجام می‌شود. با این هدف می‌توان افراد نیازمندی را که دچار مشکلات عدیده‌ای هستند، پوشش داده و تا حد امکان نیازمندی‌های تغذیه‌ای آن‌ها را تأمین کرد. کمک به تهیه سید خواربار برای افرادی که دچار مشکلات مالی هستند، زنان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست و یا خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته‌اند به دلایلی مانند ورشکستگی و …زنان سرپرست خانوار و … از جمله اهداف این مؤسسات می‌باشد. البته همه این کمک‌ها به صورت نقدی انجام نمی‌شود. در برخی موارد خیرین از طریق توزیع سبد ارزاق و خواربار نیز به افراد نیازمند کمک می‌کنند. کمک‌رسانی به این افراد چه به صورت کمک هزینه ارزاق و خواربار و یا به صورت غیر نقدی باعث می‌شود تا اثرات سویی که فقر روی جامعه می‌گذارد، تا حدود زیادی از بین برود. عدم کمک‌رسانی منجر به جرم و جنایت و یا بروز آسیب‌های اجتماعی شدید و جدی در جامعه می‌شود. به همین دلیل است که سعی می‌شود تا از طریق جلب کمک‌های مردمی هرچند کم و ناچیز، به کمک افراد نیازمند شتافت.  

تأمین ارزاق

کمک برای تأمین ارزاق یکی از اهداف مؤسسات خیریه است که برای نیازمندان انجام می‌شود. در این راستا سعی می‌شود تا کمک‌هایی را تحت عنوان سبد ارزاق  و اقلام اساسی در اختیار نیازمندان قرار دهند. خواروبارهایی که از بانیان و خیرین جمع‌آوری می‌شود با بررسی وضعیت نیازمندان و اولویت‌بندی تقسیم می‌کنند. در برخی موارد نیز کمک‌ها به صورت نقدی بوده و برای تأمین هزینه ارزاق به نیازمندان تحویل داده می‌شود.

اهدا لباس به خیریه

اهدای لباس به نیازمندان از جمله اقداماتی است که در مراکز خیریه انجام می‌گیرد. در این مؤسسات لباس‌ها و پوشاکی که قابل پوشیدن است جمع‌آوری و بین نیازمندان تقسیم می‌شود. اگر قصد اهدا لباس به خیریه‌ها را دارید، بهتر است لباس‌هایی را انتخاب کنید کهشان این افراد را پایین نیاورد. سعی کنید از تحویل لباس‌های کارکرده و کهنه خودداری نمایید. هرچند ممکن است مشکلی از این افراد با همین کمک‌های کوچک حل شود. 

اهدای خواروبار

اهدای خواروبار به نیازمندان تحت عنوان سبد ارزاق انجام می‌شود. این لوازم و خواربار از افراد خیر جمع‌آوری و با توجه به نیازهای افراد مستمند در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

کمک معیشت ماهانه

کمک هزینه معیشتی را می‌توان به صورت مقطعی و یا ماهانه در اختیار نیازمندان قرار داد. در مؤسسات خیریه پرونده‌های متعددی از نیازمندان جمع‌آوری می‌شود. در این صورت می‌توان با در نظر گرفتن اولویت‌ها و با بررسی پرونده‌ها، تأمین کمک هزینه ماهانه نیازمندان را انجام داد. در برخی مواقع نیز این نیازمندی به صورت مقطعی و کوتاه مدت است که در این صورت نیز اقدامات مورد نیاز برای کمک به این افراد انجام می‌شود. کمک به نیازمندان برای تأمین مایحتاج زندگی در مؤسسات خیریه با جلب کمک‌های مردمی انجام می‌شود افراد خیر و نیکوکاران کمک‌های خود را به صورت نقدی و غیر نقدی در اختیار مؤسسات معتبر و مطمئن قرار می‌دهند تا به بهترین نحو به نیازمندان برسد.